הסכם גג לעיר אילת

הסכם גג ענק נחתם השבוע במסגרתו צפויה העיר אילת להכפיל את עצמה בשנים הקרובות.

הסכם גג נחתם בין המדינה לעיר אילת והוא מהווה את יישום החלטת הממשלה לקידום הבנייה למגורים, חדרי מלון חדשים ושטחי מסחר.

 

ההסכם נחתם בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, ערן ראובני מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל ומאיר יצחק לוי ראש עיריית אילת.

 

במסגרת ההסכם תקודם בנייה של 9 שכונות חדשות אשר יכללו 18,372 יח"ד חדשות למגורים. ועל פי התכנית עד שנת 2020 ייבנו כ – 516 יח"ד ברובע  11 בשחמון, כ – 459 יח"ד ברובע 2 בשחמון, כ – 2,100 יח"ד במיקום מצוין על שטחו של שדה התעופה המתפנה כ – 2,400 יח"ד בשיפולי ההר. ועד 2030 עתידות להיבנות עוד כ – 12,900 יח"ד באזור בריכות המלח וגם בשכונות בעברו הצפוני של נחל הרודד.

 

לצד הבנייה למגורים תקודם גם בנייה של כ – 6,930 חדרי מלון חדשים. עד שנת 2020 מתוכננים לבינוי כ – 2,200 חדרי מלון חדשים באזור הלגונה המזרחית, 3,070 חדרי מלון באזור שדה התעופה המתפנה, 1,100 חדרי מלון באזור בריכות המלח, 560 חדרי מלון במתחם הגולף.

 

ובנוסף מתוכנן פיתוח של כ – 146 אלף מ"ר לתעסוקה, אטרקציות ותיירות. וכמו כן במסגרת ההסכם יוקצו כספים לפיתוח רצועת החוף, לתשתיות, לבניית קריית ספורט בינלאומית במגרש 18, פארקים עירונים, מתקן קצה לפסולת ופיתוח תשתיות של תחבורה.

 

בהסכם נקבע כי פיתוח התשתיות יתבצע על ידי עיריית אילת באמצעות החברה הכלכלית, ושיווק המתחמים החדשים יהיה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית. עוד נקבע כי הפיקוח על ביצוע התשתיות יעשה על ידי רשות מקרקעי ישראל.

 

שר האוצר, משה כחלון אמר במהלך טקס החתימה כי: "ההסכם שאנו חותמים היום יזניק את העיר, יכפיל את מספר התושבים בה, ואף יאפשר פיתוח וייצור אזורי תעסוקה חדשים בעיר". בנוסף התייחס השר למכרזי מחיר למשתכן באילת והוסיף: "כבר עכשיו תפתח הגרלה ראשונה של מחיר למשתכן בעיר אילת. הקרקע של מדינת ישראל היא לא משאב שאנו רוצים לסחור בו, היא משאב שצריך להגיע לזוגות הצעירים על מנת שיוכלו לבנות בו בית.

התכנית הזו תעניק לעיר אילת את הכלים להיות אחת מערי הנופש האטרקטיביות ביותר בארץ ובכלל, כפי שהיא צריכה להיות".

 

רה"מ, בנימין נתניהו: "אנחנו חונכים היום הסדר אשר יאפשר הכפלה של האוכלוסייה והמטרה הבאה היא הוספת שטחי תעסוקה. אנחנו נותנים את יחידות הדיור ובתי המלון החדשים ומתכננים לייצר במקביל גם עוגני תעסוקה עם דגש על תיירות וחקלאות ימית".

 

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר: "לפני 68  נקבע גבולה הדרומי של מדינת ישראל עם הנפת דגל הדיו באום רשרש. מאז נחשבת אילת כשערה הימי של ישראל אל מדינות אפריקה ואסיה. הסכם הגג שנחתם היום יחזק את כלכלת העיר אילת וייתן מענה למגורים לאלפי משפחות נוספות. נמשיך ונבנה בקצב גובר בכל רחבי הארץ".

 

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "הסכם זה הושג לאחר משא ומתן ארוך וזוהי בשורה גדולה לתושבי אילת. ההסכם יביא למפנה דרמטי בכל הקשור לבנייה של תשתיות על בעיר כמו כבישים עוקפים, חופים, פארקים ועוד. כל אלו יצעידו את העיר אילת לקראת עצמאות כלכלית ויהפכו אותה לעיר מטרופולין".